Mój kolorowy świat mowy
,,MÓJ KOLOROWY ŚWIAT MOWY'' - to Innowacja Pedagogiczna z zakresu logopedii realizowana w naszym przedszkolu w roku szkolnym 2016/17.Realizacja odbywa się poprzez zajęcia z profilaktyki logopedycznej prowadzone systematycznie w grupach wiekowych przez nauczycielki w ciągu codziennego pobytu dziecka w przedszkolu, a także odbywają się zajęcia logopedyczne w każdym tygodniu w małych grupkach oraz indywidualnie prowadzone przez logopedę mgr Agnieszkę Rzeszutek. Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju mowy podczas zabaw, gier, ćwiczeń logorytmicznych oraz likwidowanie błędów i wad wymowy.
Mowa jest jedną z ważniejszych form aktywności człowieka. W dużej mierze wpływa na całokształt rozwoju dziecka, a szczególnie na jego powodzenie w szkole. Daje możliwość precyzyjnej komunikacji, zdobywania informacji, wyrażania swoich myśli, własnych opinii i uczuć. Sposób komunikowania się wpływa na sukcesy edukacyjne naszych dzieci oraz kontakty z innymi ludźmi.Mowa nie jest umiejętnością wrodzoną. Dziecko przyswaja ją sobie od najbliższego otoczenia, metodą naśladownictwa, dlatego dużą rolę odgrywa w tym procesie RODZINA i najbliższe środowisko. Dlatego zachęcam wszystkich rodziców do współpracy nad kształtowaniem prawidłowej mowy swoich dzieci oraz do udziału w zajęciach logopedycznych, które prowadzone są z dziećmi.Jest to dla dzieci wspaniała zabawa,czerpią radość, satysfakcję ze swoich osiągnięć.
Zapraszam również rodziców do odwiedzania ,,Kącika logopedycznego" na stronie internetowej przedszkola. Są tam różnego rodzaju ćwiczenia wspomagające rozwój mowy, ćwiczenia narządów artykulacyjnych, zabawy i wierszyki logopedyczne, które można wykorzystać podczas zabaw w domu oraz wiele innych ciekawostek.
Zapraszam do obejrzenia poniższej galerii zdjęć z realizacji innowacji.
Zielony ogródek
ZIELONY OGRÓDEK W PRZEDSZKOLU''
28 lutego w grupie II 4-latków odbyły się praktyczne zajęcia pod hasłem ,,Sadzimy cebulki''. Dzieci z wielką radością wykonywały czynności konieczne do posadzenia cebulki, nazywały wszystkie etapy sadzenia i pielęgnowania roślin.
Natomiast 3 marca również w grupie II 4-latków odbyły się zajęcia kulinarne w ramach kontynuacji Innowacji pedagogicznej ,,Kolorowa kuchnia Tadka Niejadka''. Dzieci z pomocą wychowawczyni przygotowały twarożek z nowalijkami i kolorowymi warzywami a potem nastąpiła degustacja.
Zajęcia logopedyczne
Migawki z realizacji Innowacji pedagogicznej Mój kolorowy świat mowy- zajęcie prowadzone w grupie 5 latków podczas pobyt dzieci w przedszkolu.
„Moje ulubione bajki” – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o tekst Patrycji Siewiera--Kozłowskiej. Logopeda recytuje zagadkę bez ćwiczeń artykulacyjnych. Dopiero po odnalezieniu przez dzieci rymu – rozwiązania zagadki – powtarzamy rymowankę wraz z zaproponowanymi ćwiczeniami.
Zielone uszy, zielony na twarzy,
O zielonej Fionie codziennie marzy. Nabieranie powietrza nosem,
wypuszczanie z głośnym westchnieniem: aaach!
Lubi jeść ropuchy oraz żabi skrzek, Oblizywanie wargi z głośnym mlaskaniem.
Jest zielonym ogrem – nazywa się… (Shrek)
Dziś zagadkę wam opowiem – posłuchajcie sami:
ta dziewczynka, co ma koszyk rozmawia z wilkami! Powtarzanie onomatopei: Ałuu, ałuu!
Mieszka w chatce razem z mamą, mają kilka kurek, Powtarzanie onomatopei: ko, ko, ko.
Zna się z Babcią i z Leśniczym, a na głowie nosi… (Czerwony Kapturek)
Cera biała, włosy krucze Wargi ściągnięte i wysunięte do przodu.
i prześliczny uśmiech, Wargi rozciągnięte w uśmiechu.
Z krasnalami w lesie mieszka –
to………….. (Królewna Śnieżka)
Nie ma wielu pięknych sukien, Ruch głowy wyrażający zaprzeczenie.
Lecz dwie siostry ma brzydule; Skrzywiona mina, język na brodzie.
Pomaga jej jedna z wróżek Długi i cienki język uniesiony niczym czarodziejska
różdżka wróżki.
Ona sama to…………….. (Kopciuszek)
Ma czerwoną bluzkę i okrągły brzuszek Policzki okrągłe, wypełnione powietrzem.
Jego przyjaciel to Kłapouszek, Wzdychanie jak Kłapouchy: Uffff.
Uwielbia miodek i nie ma łatek Oblizywanie warg mlaszcząc głośno.
Znacie go dobrze – to jest… (Puchatek)
I już nową zagadeczkę echo w lesie niesie: Przykładamy rękę do ucha w geście nasłuchiwania.
To braciszek Czubek języka okrąża wargi w prawą stronę
i siostrzyczka Czubek języka okrąża wargi w lewą stronę.
wędrują po lesie.
Chłopczyk nie jest wcale Stasiem Obrót głowy w geście zaprzeczania.
siostra to nie Tosia, Obrót głowy w geście zaprzeczania
Czy już wiecie, kto to taki? – To… (Jaś i Małgosia)