Copyright 2025 - PWGP

Materiały - dzieci 5-cio letnie

Drodzy Rodzice
Z uwagi na powstałe okoliczności związane z przebywaniem dzieci w domach, prosimy rodziców o pomoc w  utrwalaniu treści tematycznych. Podajemy materiał do utrwalania dla dzieci 5-letnich - nauczycielki: Agnieszka Rzeszutek, Lidia Górka i Renata Kacała. Czas realizacji od 18-24 marca. Materiały będą codziennie umieszczane na stronie placówki.  Informujemy jako nauczycielki grupy, że jesteśmy do dyspozycji rodziców i dzieci codziennie w godz. od 8.00 do 13.00.
TEMAT nr 26 - "ROBIMY ZAKUPY" - KSIĄŻKA CZĘŚĆ 3
KARTY PRACY DO REALIZACJI:
karta pracy pt. "W SKLEPIE"'
karta pracy pt. "NA ZAKUPACH"
karta pracy pt. "ROBIMY ZAKUPY"
karta pracy pt. "LICZYMY MONETY I BANKNOTY"
KSIĄŻKA pt. "ZABAWY Z LITERAMI" - utrwalamy poznane do tej pory litery oraz zapoznajemy dzieci z literą "K".
Bardzo dziękujemy rodzicom za współpracę

https://podrecznikarnia.pl/oferta/seria-razem/pieciolatek-razem-poznajemy-swiat/cz-2-5-poznajemy-swiat-2.html
https://podrecznikarnia.pl/oferta/seria-zabawy-z-porami-roku/zabawy-z-porami-roku/zabawy-z-literami.html

 

25.03.2020r.

1. "Banknoty"- ćwiczenia graficzne typu "połącz kropki" ("Pięciolatek- Razem poznajemy świat"- grafomotoryka s.51). Doskonalenie kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych, zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki. 

2. Rozmowa z dziećmi, 

- wyjaśnienie przysłowia "Bez pracy nie ma kołaczy",

Przysłowie to uczy nas, że należy ciężko pracować by osiągnąć upragniony cel czy zwycięstwo. Praca jest środkiem do sukcesu i nie ma możliwości, aby bez wysiłku udało nam się spełnić marzenia. Najlepszym przykładem prawdziwości tego powiedzenia jest życie sportowców, którzy od dziecka musieli ciężko pracować, aby w życiu dorosłym świętować sukcesy np. Robert Lewandowski. 

- jak możemy zapracować na przysmaki(kołacze), które otrzymujemy od rodziców? (Pomaganie rodzicom w ich codziennych czynnościach np w przygotowaniu śniadania, sprzątnięcie ze stołu itp.)

- dlaczego ludzie oszczędzają pieniądze? (Na wakacje, żeby mieć ich więcej, na wszelki wypadek...itp.)

- jak można oszczędzać, przechowywać, gromadzić pieniądze? (W banku, w skarbonce, w portfelu, w sejfie...itp.)

3. "Kobiety w pracy i w domu" - rozmowa na temat ilustracji w książce "Pięciolatek- Razem poznajemy świat" cz.3, s.18.

- co przedstawiają ilustracje?

- kim są kobiety w naszym życiu?

- jakie role w domu pełnią kobiety, czym się zajmują?

- jakie zawody wykonują kobiety?- dzieci wymieniają zawody i krótko je omawiają. 

4. Zabawa "Rolowanie dywanu"- dziecko kładzie się na dywanie, druga osoba turla je tak, jak zwija sie dywan. Po jakimś czasie zmiana ról.

5. Prezentowanie monet i banknotów obowiązujących w Polsce(nominał, awers, rewers).

6. Zabawa "Która moneta schowana?"- ćwiczenie spostrzegawczości. 

Na stole rozłożone monety. Dziecko zasłania oczy. Jego zadaniem jest wskazanie, która moneta została schowana? Następuje zmiana ról.

7. Rozmowa z dziećmi. 

- do czego ludziom potrzebne są pieniądze?

- czy wszystko można kupić?

- co można kupić? Czego nie można kupić?

- jaka waluta obowiązuje w Polsce?

8. Zabawa "Znajdź monetę" - dziecko przynosi z dywanu monetę, o którą poprosi rodzic,

9. Zabawa "Ułóż i kontynuuj rytm" - rodzice układają rytm np. 1zł, 1zł, 2zł, 1zł, 1zł, 2zł,(...) itd. Następnie prosi dziecko o ułożenie swojego, innego rytmu,

10. Wykoanie skarbonki z pudełka i tzw. nieużytków. 

- wykonanie otworów w pudełku, aby wrzucać pieniądze, 

- ozdabianie pudełka według własnego pomysłu, przy użyciu zgromadzonych materiałów,

- sprzątanie po zakończonej pracy 

Życzymy udanej zabawy :) 

 

f t g m